Назва напряму: КА2: Співпраця між організаціями та установами (KA2: Cooperation Among Organisations and Institutions).
Тип проєкту: РОЗБУДОВА ПОТЕНЦІАЛУ У СФЕРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ (Capacity Building in Higher Education):
Strand 1: Збільшення доступу до співпраці у сфері вищої освіти (Fostering access to cooperation in higher education)
Strand 2: Партнерства для розвитку вищої освіти (Partnerships for transformation in higher education)
Strand 3: Структурні проєкти на підтримку реформ (Structural reform projects)
Презентація в деталях про всі конкурси цього напряму:
відеозапис інфодня ЕАСЕА
презентація про підготовку проєкту
презентація українською мовою.
Презентація про подання заявки про валідацію на FTOP
Яке агентство координує: Європейське виконавче агентство з питань освіти та культури (ЕАСЕА – Brussels) – централізовано.
Проєкт спрямований на: підтримку проєктів міжнародного співробітництва на основі багатостороннього партнерства між закладами та організаціями, що працюють у сфері вищої освіти; підтримку актуальності, якості та модернізації вищої освіти в країнах-партнерах Програми для їх соціально-економічного відновлення, зростання та процвітання.
Цілі напряму:
підвищення якості вищої освіти та її актуальності для ринку праці та суспільства країнах-партнерах Програми;
підвищення рівня компетентностей, навичок та потенціалу працевлаштування студентів у ЗВО країн-партнерів Програми шляхом розробки нових та інноваційних освітніх програм;
сприяння інклюзивній освіті, рівності, справедливості та розвитку громадянських компетентностей у вищій освіті у країнах-партнерах Програми;
підвищення якості викладання, механізмів оцінювання для працівників та студентів ЗВО, забезпечення якості, управління, інклюзивності, інновацій, цифрового та підприємницького потенціалу, а також інтернаціоналізації ЗВО країн-партнерів Програми;
підвищення спроможності ЗВО, органів, що відповідають за вищу освіту, та компетентних органів країн-партнерів Програми щодо модернізації їх систем вищої освіти, зокрема щодо управління та фінансування шляхом впровадження та підтримки моніторингу процесів реформування;
підвищення якості підготовки викладачів та їх безперервного професійного розвитку для довгострокового впливу на якість систем освіти в країнах-партнерах Програми;
розбудова співпраці між інституціями та обмін передовим досвідом;
сприяння співробітництву в різних регіонах світу через спільні ініціативи.
Деталі про типи проєктів, партнерства і координаторів
І) Strand 1 and Strand 2: Хто може бути координатором / заявником?
Заклади вищої освіти (ЗВО), асоціації чи об’єднання ЗВО.
Хто може бути в партнерстві проєкту:
Заклади вищої освіти (ЗВО), асоціації чи об’єднання ЗВО;
Організації чи інституції, які є активні на ринку праці чи у сферах освіти, професійної підготовки та молоді.
Ці організації мають бути з наступних країн-учасниць Програми:
держав-членів ЄС (27 країн);
країн Асоційованих до Програми (6 країн);
країн НЕ Асоційованих до Програми, проте тільки з визначених регіонів: Regions 1, 22 , 3, 5a, 6, 7a, 8a, 9, 10 and 11
Загальні вимоги до ЗВО:
ЗВО з держав-членів ЄС та країн Асоційованих до Програми (Programme Countries – країни члени Програми) мають бути підписантами Хартії Еразмус у сфері вищої освіти – valid Erasmus Charter for Higher Education (ECHE);
ЗВО з країн НЕ Асоційованих до Програми (Partner Countries – країни партнери Програми) мають бути офіційно визнані відповідними компетентними органами влади разом з їх філіями (якщо такі є). ЗВО мають обов’язково мати освітні програми рівня вищої освіти та визнавати дипломи вищої освіти tertiary education qualifications level3 .
Типи проєктів, кількість та типи організацій – вимоги щодо партнерства:
1) Національні проєкти (Nationl projects):
відкриті тільки для окремих регіонів (Regions 24 , 3, 5a, 6, 7a, 8a, 9) , тобто для України відкрито!
Мінімум 2 країни-члени Програми, з яких мінімум по 1 ЗВО (з ECHE), плюс 2 ЗВО з України.
Кількість організацій із країн-членів Програми не повинна перевищувати кількість організацій з країн-партнерів Програми.
2) Багатонаціональні проєкти (Multi-Beneficiary projects)
відкриті для визначених регіонів (Regions 1, 22 , 3, 5a, 6, 7a, 8a, 9, 10 and 11)
Мінімум 2 країни-члени Програми, з яких має бути залучено в партнерство мінімум по 1 ЗВО (з ECHE)
Мінімум 2 країни-партнера Програми, з кожної з яких має бути залучено в партнерство мінімум по 2 ЗВО
Країни-партнери можуть бути з одного регіону (regional projects) чи з різних регіонів (cross-regional projects)
Кількість організацій із країн-членів Програми не повинна перевищувати кількість організацій з країн-партнерів Програми.
Довідково: Типи проєктів:
Національні – у фокусі Україна; Багатонаціональні – регіональні: у фокусі країни Східного Партнерства; Багатонаціональні – міжрегіональні: у фокусі партнери з декількох регіонів.
ІІ) Strand 3: Хто може бути координатором / заявником?
Заклади вищої освіти (ЗВО), асоціації чи об’єднання ЗВО.
Хто може бути в партнерстві проєкту:
Заклади вищої освіти (ЗВО), асоціації чи об’єднання ЗВО;
Організації чи інституції, які є активні на ринку праці чи у сферах освіти, професійної підготовки та молоді.
Ці організації мають бути з наступних країн-учасниць Програми:
держав-членів ЄС (27 країн);
країн Асоційованих до Програми (6 країн);
країн НЕ Асоційованих до Програми, проте тільки з визначених регіонів: Regions 1, 22 , 3, 5a, 6, 7a, 8a, 9, 10 and 11
Загальні вимоги до ЗВО:
ЗВО з держав-членів ЄС та країн Асоційованих до Програми (Programme Countries – країни члени Програми) мають бути підписантами Хартії Еразмус у сфері вищої освіти – valid Erasmus Charter for Higher Education (ECHE);
ЗВО з країн НЕ Асоційованих до Програми (Partner Countries – країни партнери Програми) мають бути офіційно визнані відповідними компетентними органами влади разом з їх філіями (якщо такі є). ЗВО мають обов’язково мати освітні програми рівня вищої освіти та визнавати дипломи вищої освіти tertiary education qualifications level3 .
Кількість та типи організацій – вимоги щодо партнерства:
відкриті для визначених регіонів (Regions 1, 27 , 38 , 5a, 6, 7a, 8a, 9, 10 and 11)
Мінімум 2 країни-члени Програми, з яких має бути залучено в партнерство мінімум по 1 ЗВО (з ECHE)
Мінімум 1 країна-партнер Програми, з якої має бути залучено в партнерство мінімум по 2 ЗВО (2 HEIs9 ) та національні органи влади (наприклад: Міністерства), які є відповідальними за вищу освіту в країні.
Країни-партнери можуть бути з одного регіону (regional projects) чи з різних регіонів (cross-regional projects)
Кількість організацій із країн-членів Програми не повинна перевищувати кількість організацій з країн-партнерів Програми.
Додаткова важлива інформація (пріоритети тощо).
Strand 1. Збільшення доступу до співпраці у сфері вищої освіти – невеликі проєкти орієнтовані на залучення новачків, закладів з менш залучених країн/регіонів, а також включення різних цільових груп.
Пріоритети наскрізні та регіональні визначено на FTOP
Strand 2. Партнерства для розвитку вищої освіти – проєкти, орієнтовані на заклади вищої освіти, мають бути розроблені задля більшого і ширшого впливу інновацій, співпраці університетів і бізнесу та інституційного управління.
Пріоритети наскрізні та регіональні визначено на FTOP в умавах конкурсу
Strand 3. Структурні проєкти на підтримку реформ – проєкти зосереджені на макрорівні політичних реформ, необхідних для сприяння розвитку інтернаціоналізації. Окрім закладів вищої освіти, необхідне залучення органів державної влади, яким підпорядковані заклади вищої освіти, та/або Міністерства освіти і науки України, які визначають національні пріоритети.
НОВЕ!!!Національні пріоритети визначено на МОН України. Офіційний лист з пріоритетами 2024 р.
Під час розробки проєктів необхідно враховувати пріоритети та характеристики Програми, а також регіональні пріоритети та підпріоритети.
Звертаємо увагу, що Міністерством освіти і науки України визначено національні пріоритети для заявок конкурсів Структурних проєктів (Strand 3) з розвитку потенціалу вищої освіти та розвитку потенціалу професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти Програми ЄС Еразмус+. Нагадуємо, що МОН України є обов’язковим партнером такого типу проєктів.
Команди, які працюють над таким типом проєктів або планують залучати МОН України як партнера, для отримання листів підтримки, мають подати інформацію до МОН України до 14 січня 2024 р.
Офіційний лист з пріоритетами 2024 р.
Презентація може стати у нагоді щодо ідей для проєктів:
Імплементація Болонського процесу та цифрові трансформації у вищу освіту України в умовах воєнного стану та широкомасштабної війни, Олег ШАРОВ – завантажити.
Для кожного напряму та конкурсу визначені пріоритети: наскрізні/регіональні/підпріоритети.
Пріоритети Програми:
Інклюзія та різноманітність у всіх сферах освіти, професійної підготовки, молоді та спорту;
Навколишнє середовище/екологічність та боротьба зі змінами клімату;
Вирішення питань цифрової трансформації шляхом розвитку цифрової готовності, стійкості та спроможності;
Спільні цінності, активне громадянство.
Характеристики Програми:
Захист, здоров’я, безпека учасників;
Багатомовність;
Міжнародний вимір;
Визнання та валідація компетентностей та кваліфікацій;
Поширення інформації про діяльність проєкту та результатів для більшого впливу;
Відкритий доступ до освітніх ресурсів;
Відкритий доступ до досліджень та інформації.
Регіональні пріоритети (конкурс 2024) – Strand 1:
Зелений курс;
Цифрові трансформації;
Міграція та мобільність;
Урядування, мир, безпека та людський розвиток.
Регіональні підпріоритети (конкурс 2024) – Strand 2:
Зелений курс;
Цифрові трансформації;
Міграція та мобільність;
Урядування, мир, безпека та людський розвиток.
Які правила щодо обсягу фінансування?
Цей напрям здійснюється за моделлю одноразового фінансування. Розмір спільного одноразового внеску буде визначатися для кожного гранту виходячи з розрахункового бюджету проєкту, запропонованого заявником. Орган, що надає грант, визначатиме одноразову суму кожного гранту на основі заявки, результату оцінки, ставок фінансування та максимальної суми гранту, встановленої в конкурсі вказаного вище.
How to manage Lump Sum Grant Guide.
Куди подавати проєктну заявку? Організація-заявник подає до Європейського виконавчого агентства з питань освіти та культури (ЕАСЕА) онлайн через портал FTOP.
Коли подавати проєктну заявку? 8 лютого о 17:00:00 (за Брюсселем).
Відеозапис Всесвітнього вебінару про конкурси Програми ЄС Еразмус+ 2024 р.
Інформаційна сесія щодо подання проєктів на конкурси з Розвитку потенціалу вищої освіти 2024 р. від 30.11.2023 р.
Посилання на конкурс та завантаження форми і подання заявки на Funding&Tender opportunities portal:
Strand 1. Fostering access to cooperation in higher education – ERASMUS -EDU-2024-CBHE-STRAND-1
Strand 2. Partnerships for Transformations in Higher Education – ERASMUS -EDU-2024-CBHE-STRAND-2
Strand 3. Structural Reforms Projects – ERASMUS -EDU-2024-CBHE-STRAND-3
Звертаємо увагу! Обов’язково оберіть правильну аплікаційну форму та проконсультуйтесь з Національним Еразмус+ офісом в Україні щодо відповідності мінімальним технічним вимогам і задля запобігання дублюванню з існуючими проєктами.
Довідково: База проєктів з Розвитку потенціалу вищої освіти (CBHE) конкурсів 2022,2023 р. – за покликанням тут.
Some useful Short videos on how to write proposals for Erasmus+ on formulations of Smart Goals and Problem Tree
Нова публікація про проєкти СВНЕ може стати у нагоді для синергії – за покликанням.
School of Agricultures – ESA: esa.com/
School of Agricultures – ESA: http://www.groupe-esa.com/
ISA Lille (Lille, France): https://www.isa-lille.com/
University of Padua (Padua, Italy): http://www.unipd.it/en/
Poznan University of Life Sciences (Poznan, Poland): http://skylark.up.poznan.pl/en/
Estonian University of Life Sciences (Tartu, Estonia): http://pk.emu.ee/en/
Hochschule Geisenheim University: https://www.hs-geisenheim.de/
University of Agricultural Sciences and Veterinary: https://www.usamvcluj.ro
Instituto Politécnico de Beja - IPBeja (Polytechnic Institute of Beja): https://www.ipbeja.pt/Paginas/default.aspx
St. Pölten University of Applied Sciences: https://www.fhstp.ac.at/de
Тип проєкту: KA131, KA171. ПРОЄКТИ МОБІЛЬНОСТІ У СФЕРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ТА ПРАЦІВНИКІВ (Mobility Project for Higher Education Students and Staff).
Напрям КА1 спрямований на: створення можливостей для індивідуальної міжнародної мобільності представників закладів вищої освіти, зокрема:
Для студентів усіх освітніх рівнів за усіма галузями знань участь у мобільності є можливістю навчатися або стажуватися за кордоном у межах навчання за основною освітньою програмою у ЗВО;
Для працівників освітніх закладів мобільність сприяє обміну досвідом та професійному зростанню.
Основною вимогою проєктів КА1 є ВИЗНАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ МОБІЛЬНОСТІ, а також повага принципів інклюзивності у вищій освіті.
Цілями напряму КА1 міжнародної мобільності є:
Обмін знаннями, методами навчання та дослідження, а також досвідом роботи в європейському та міжнародному середовищі;
Набуття та розвиток комунікативних та мовних компетентностей, розвиток критичного мислення, навичок з пошуку та аналізу варіантів вирішення викликів, вдосконалення компетентностей дослідження;
Розвиток цифрових та зелених компетентностей;
Сприяння особистісному розвитку.
Тривалість проєкту: 26 місяців (проєкти КА 131), 24 або 36 місяців (проєкти КА 171)
Макс. розмір гранту: визначається Національним агентством Еразмус+, де знаходиться заявник та куди подається проєктна заявка.
Співфінансування: не є обов’язковим, проте якщо коштів для мобільності не вистачить, заклади мають знайти можливість співфінансуання.
Хто може бути координатором / заявником? Заклад вищої освіти (підписант Хартії Еразмус з вищої освіти) з країни-члена Програми Еразмус+.
Які організації можуть брати участь у проєкті? Заклади вищої освіти, інші залучені до освітнього процесу організації-партнери ЗВО.
Кількість та типи організацій, вимоги щодо партнерства: 1 ЗВО або концорціум ЗВО з країн-членів Програми Еразмус+ та 1 український ЗВО або партнерство українських ЗВО (за рішенням заявника).
Еразмус+ – це некомерційна програма Європейського Союзу на період 2014-2020 рр., що підтримує проекти, партнерства, заходи і мобільність у сфері освіти, підготовки, молоді і спорту. Бюджет програми складає 14,7 млрд. євро.
Україна є країною Східного партнерства («Eastern Partnership countries») програми Еразмус + і має можливості брати участь у конкурсах відкритих для всіх країн-партнерів у рамках Міжнародного виміру програми.
У напрямку програми Еразмус+ «Вища освіта» всі напрями відкриті для участі України.
Головні цілі програми
Метою "Еразмус+" є сприяння стратегії "Європа 2020" щодо зростання, збільшення кількості робочих місць, соціальної справедливості та інтеграції, а також підтримка цілей ET2020 – стратегічних рамок ЄС щодо освіти та професійної підготовки.
Erasmus+ також має на меті сприяти сталому розвитку своїх партнерів у сфері вищої освіти та досягненню цілей Стратегії молоді ЄС.
≡ Специфічні проблеми, що розглядаються в програмі, включають: ≡
Зниження безробіття, особливо серед молоді.
Сприяння вивченню дорослих, особливо для нових навичок та навичок, необхідних для ринку праці.
Заохочення молоді до участі у європейській демократії.
Підтримка інновацій, співпраці та реформ.
Скорочення рівня школярів, що зупиняють навчання.
Сприяння співпраці та мобільності з країнами-партнерами ЄС.
≡ За структурою ERASMUS+ у сфері Вищої освіти складається з чотирьох частин: ≡
КА1: Мобільність студентів та працівників у вищій освіті
КА2: Співпраця задля інновацій
КА3: Підтримка реформ
Напрям Жан Моне